アリゾナの置物さん

statue.exblog.jp
ブログトップ

タグ:天気 Weather ( 1 ) タグの人気記事

アリゾナ 暑くて警報出てます。

d0118862_150272.jpg

暑いアリゾナ。明日の天気予報は最高気温43℃(摂氏)・109℃(華氏)。でもって現在Weather Alertが出ています。(日本で言うところの注意報にあたるのか、警報にあたるのか・・・はっきりとしたイメージは分かりませんが、多分警報でしょうか?)
まぁ、43℃なんてアリゾナでは珍しい気温ではないので、こんなWeather Alertが出ているのも珍しいことではないのでしょうが、全文をまじまじと読んでいたらちょっとツボにはまったので載せたいと思います。

***Weather Alert*** 13th. June
THE NATIONAL WEATHER SERVICE IN PHOENIX HAS ISSUED AN EXCESSIVE HEAT WATCH...

VERY HOT WEATHER IS EXPECTED OVER THE WEEKEND...WITH THE HOTTEST TEMPERATURES ANTICIPATED FOR SUNDAY...AND AGAIN MONDAY. THE FORECAST HIGH TEMPERATURES FOR SUNDAY ARE 111 DEGREES AT SKY HARBOR AIRPORT IN PHOENIX...

DURING PERIODS OF EXCESSIVE HEAT... INDIVIDUALS CAN SUFFER HEAT-RELATED ILLNESS WHEN THE BODY CAN NO LONGER COOL ITSELF.

IF YOU PLAN TO BE OUTSIDE FOR AN EXTENDED PERIOD OF TIME IN THE AFTERNOON OR EARLY EVENING... STAY IN THE SHADE AS MUCH AS POSSIBLE AND DRINK ABUNDANT AMOUNTS OF WATER. WEAR LIGHT-COLORED ND LOOSE-FITTING CLOTHING. IF YOU WEAR A WIDE-BRIMMED HAT...YOUR HEAD AND BODY WILL BE MUCH COOLER. STOP OUTDOOR ACTIVITIES... DRINK LOTS OF WATER OR OTHER NON-ALCOHOLIC BEVERAGES... AND IF POSSIBLE... SPEND MORE TIME IN AIR-CONDITIONED OR WELL-VENTILATED PLACES.


このアラームを読んだ時、丁度PIMと「明日はどこに行こうかねぇ?」と話していたところだったんです。「物凄い暑い」とか「外で活動するな」とか「クーラーのきいた場所にいるように」・・・とかいう凄い表現にすっかり萎えてしまいました。家か店にいろってか??

・・・そういえば去年アリゾナに来てすぐの頃、暑かったけどサボテン見たさにがんがん山にハイキングに行ってたんですけど、あの時もアラーム出てたのかなぁ?そういえば、係りのお兄さんが「水持ったか」とか「早く帰って来い」(実際、2時間が限界でした。)とか色々言ってくれてたなぁ・・・。(多分出てたな。)きっと「倒れられちゃ大変だ。」と思ってくれたんだろうなぁ。。。

何はともあれ、アリゾナの皆さん、明日も暑いようなので気をつけましょう~。
あ、写真は噴水で撮った写真です。勿論、うちのじゃないです。
少しは涼しい気持ちになるように。(笑)
[PR]
by okimonosan | 2008-06-13 21:52 | つぶやき Daily life